fix-flat-tireAcest articol prezinta ce sa faci in cazul in care ai o pana. 
Am mers zeci de km prin padure, peste campuri, peste vai si munti si nu am facut pana. Incepeam sa cred ca cineva acolo sus ma iubeste.

Dupa o frumoasa tura de weekend, ma trezesc dimineata si ce sa vad: o minunata pana pe roata din fata.  Hmmmm, nu am facut pana cat am fost offroad si cum am venit acasa, hopa. Beleaua trebuie sa fie pisica. Cine stie cum s-a jucat ea pe aici si poate si-a ascutit ghearele in roata mea. E, asta e, acum ce sa fac decat sa incep se ma murdaresc. Cu ocazia asta fac si niste poze pentru articol. Zis si facut. Scot frumos roata din fata, o pun jos si incep operatiunea “Pana corbului”. O sa va spun cum sa faceti o pana. Norocul meu e ca am realizat aceasta delicata operatie in casa, dar daca te apuca pe camp, sau noaptea pe frig (vezi articolul Mtii Capatanii), o sa faci un record personal in a o termina cat mai repede. Bun, sa purcedem la munca:

1. Dupa cum am mai zis, desfa roata si aseaz-o jos (ca doar nu faci pana cu ea prin aer).

1

2. Ia un mini levier si il introdu-l intre cauciuc si janta. Cel de-al doilea il introduci la fel, la o distanta de 10-15 cm fata de primul si incepi sa tragi de el intr-o parte (dreapta in cazul meu), pana ce cauciucul se va desprinde de janta.

233. Scoate camera si pune-o  pe  roata avand grija sa nu ii schimbi pozitia (valva sa fie in dreptul gaurii din janta si camera sa nu fie intoarsa) si umfl-o indeajuns de mult incat sa observi intepatura pe unde scapa aer. Poti lua camera in mana sa o analizezi mai usor, insa ai grija sa ti minte pozitia camerei fata de janta. De ce sa ti minte? Pentru ca atunci cand ai gasit intepatura, pui camera peste cauciuc si in dreptul intepaturii cauti in cauciuc ghimpele, sarma sau gheara pisicii. Eu am gasit un ghimpe.

12

11

4. Cand ghimpele a fost scos, ia frumos camera si daca ai tinut minte sau ai notat unde este intepatura, incepi sa dai cu smirghelul sau cu tabla perforata din trusa cumparata de la magazin, pana se curata zona din jurul intepaturii.
7

8Apoi iei tubul cu lipici, il desfaci si aplici o cantitate, nu mare dar nici mica, peste zona curatata. Nu are importanta daca depasesti zona, chiar e indicat.

9Daca te gandesti sa te grabesti sa aplici petecul peste intepatura, gresesti. Trebuie sa astepti cam 2 minute dupa ce ai dat cu lipici si dupa aceea poti pune petecul (peticul). Apesi inca 2 minute pe petec si esti gata….

105 … Gata pentru urmatorul pas. Dupa ce ai rezolvat prima intepatura, umflii camera si verifici din nou daca mai are intepaturi. Am uitat sa va spun, dar cand am scos primul ghimpe din cauciuc, am verificat si restul cauciucului si am gasit inca un ghimpe si o sarma. Drept urmare, ma asteptam sa gasesc in camera inca doua intepaturi. Si supriza, chiar am gasit. 😛 .Dupa ce am repetat operatiile de mai sus de 2 ori, am verificat inca o data camera si dupa prima vedere, nu mai am nicio intepatura. 

6. Dupa ce “ai gatat” (cum se zice in Ardeal) cu intepaturile, umflii putin camera si incepi s-o introduci in cauciuc incepand cu valva. Apoi bagi si cauciucul in janta si incepi sa dai la pompa pentru a umfla roata.

7. Ai dat la pompa, pune roata in furca si drum bun.

PS. nu uita ca resturile ramase dupa operatie, sa le arunci la cel mai apropiat cos de gunoi si nu pe strada (camp).

PS2. Pisica a scapat de cearta. Nu din cauza ei am facut pana. Merita scuzele mele si o bucata mare de piept de pui (pentru mine nu cumpar, dar cumpar pentru ea)

About The Author

Related Posts