piste-biciclete nai_europeni1Piste pentru biciclete in Craiova cu bani europeni.
Dupa proiectul de amenajare a pistelor de biciclete prin fata „palatelor“ de pe strada Raului, Primaria Craiova solicita finantare europeana pentru o noua investitie: pista pentru biciclisti din Craiovita pana la Electroputere.

Biciclistii din Craiova pot sa stea linistiti. Primaria s-a gandit din nou la ei, solicitand finantare nerambursabila de la UE pentru un nou proiect, intitulat „Dezvoltarea transportului ecologic in municipiul Craiova“. Aceasta investitie presupune, printre altele, crearea de piste de biciclete, dar si realizarea unor locuri de parcare destinate exclusiv autoturismelor electrice. Valoarea totala a proiectului este de 35,2 milioane de lei (8,2 milioane de euro), inclusiv TVA. Din aceasta suma, urmeaza sa fie suportate de la bugetul local contributia proprie de 2% din valoarea cheltuielilor eligibile (569.292 de lei, adica 132.225 de euro) si contravaloarea TVA (6,7 milioane de lei, adica 1,5 milioane de euro), suma care se va recupera insa de la bugetul de stat.

Locuri de parcare exclusiv pentru masini electrice

Acest nou proiect cu fonduri europene vizeaza, in principal, construirea unor piste de biciclete pe toata axa est-vest a Craiovei, incepand de la Peco Severinului, pe strada Severinului, strada Nicolae Titulescu, apoi Calea Bucuresti, pana la Pasajul Electroputere. Aceste piste vor fi amenajate pe trotuare, dupa zona verde dintre strada si trotuar, si vor avea latimea de 2 m pentru cele cu dublu sens si de 1 m pentru cele cu sens unic. Concret, vor fi realizate prin „reducerea latimii trotuarelor si mentinerea aliniamentului copacilor si a stalpilor de iluminat“, urmand sa arate ca niste mici alei, delimitate de borduri. In zonele unde exista parcari „in spic“, pista va fi amenajata intre parcare si trotuar, tot prin diminuarea latimii trotuarului.
Prin acelasi proiect se doreste crearea unor noi spatii de parcare pe Calea Bucuresti, intre intersectia cu strada Sararilor si cea cu strada Grigore Plesoianu, mai precis in zona blocurilor T5-T6 si, respectiv, intre Poarta 1 Electroputere si breteaua de coborare la Pasajul Electroputere. Ca o noutate a acestor locuri de parcare nou-create, 20% dintre ele vor fi rezervate pentru autovehicule electrice, ba chiar si dotate cu prize speciale, pentru incarcarea rapida a acumulatorilor acestora, dupa cum se prevede in proiect.
In cadrul aceluiasi proiect se intentioneaza sa se reabiliteze sistemul de alimentare cu energie electrica a tramvaielor, fiind cuprinse aici statiile de redresare si alimentare cu energie, cablurile subterane, dar si linia de contact, toate fiind vechi de 25 de ani, adica de cand a fost dat in functiune tramvaiul craiovean. In plus, va fi reabilitata intreaga parte carosabila de pe Calea Bucuresti, incluzand aici nu doar refacerea trotuarelor, ci si a refugiilor de tramvai. Primaria Craiova estimeaza ca lucrarile vor dura 12 luni, timp in care circulatia pe Calea Bucuresti ar urma sa fie restrictionata.

Parcare subterana pe doua niveluri

Tot in sedinta de joi, Consiliul Local Craiova ar urma sa aprobe si cererea de finantare nerambursabila pentru parcarea subterana din zona Teatrului National. Acest proiect este considerat adiacent proiectului de revitalizare a centrului istoric, parcarea subterana urmand sa preia masinile care sunt parcate acum in zona centrala a Baniei, care va deveni pietonala. Valoarea totala a investitiei este de aproape 20 de milioane de euro (84,7 milioane de lei), inclusiv TVA. Din aceasta ar urma sa fie suportata de la bugetul local contributia proprie de 2% din cheltuielile eligibile, totalitatea cheltuielilor neeligibile si contravaloarea TVA-ului, care se va recupera insa de la bugetul de stat.
Primaria Craiova a optat pentru construirea unei parcari subterane de capacitate medie – 619 locuri de parcare, din care 586 pentru autoturisme si 33 pentru motociclete – ce va fi amplasata sub parculetul de langa teatru si va avea doua cai de acces dinspre Calea Bucuresti. Ea va fi structurata pe doua niveluri – unul de circa 6.000 mp, iar cel de-al doilea de 9.000 mp. Anticipand amploarea pe care o vor lua in viitor autovehiculele electrice, municipalitatea a prevazut in noua parcare si 240 de prize electrice pentru incarcarea acumulatorilor masinilor.
Dupa cum se mentioneaza in documentatia anexata cererii de finantare, pe timpul constructiei acestei parcari subterane vor fi afectate atat spatiile verzi, cat si Aleea Personalitatilor, astfel ca dupa terminarea executiei trebuie refacute atat spatiul verde, cat si aleile pietonale, statuile de pe Aleea Personalitatilor urmand sa primeasca o noua amplasare. Totodata, va fi refacuta si infrastructura stradala, pentru racordarea parcarii la strada Calea Bucuresti.

Articol preluat de pe gds.ro

Speram totusi ca aceste piste vor fi gandite bine si realizate cu simt de raspundere. Dar, traind in Romania, o sa ma astept la astfel de situatii:

 

piste-biciclete nai_europeni4

piste-biciclete nai_europeni2

piste-biciclete nai_europeni3

 piste-biciclete nai_europeni5

About The Author

Related Posts